Om oss

Velkommen Hjem er en frittstående forening som samarbeider med alle Kristne og alle slags kirkesamfunn for at nye familier skal få oppleve Jesus på sitt hjemsted. 

Vi kan hjelpe din menighet/kristne gruppe til å nå nye barn og familier på ditt hjemsted med de helt sentrale sannhetene om Jesus. Vi tilbyr kreative familieforestillinger med et kristent innhold.

Se vår introvideo

Historikk

Tro på hjemmebane har lenge vært et viktig tema internt i de ulike kirkesamfunnene. Målet er å oppmuntre og utruste foreldre, besteforeldre og andre voksne kristne, som har barn og unge i livet sitt, til å dele tro i hverdagen og til å veilede sine egne barn og unge til en nær relasjon med Jesus. Den lokale menighet er hjemmets beste partner for å nå dette målet.

Men hva med familier i Norge som ikke er aktive i en lokal menighet eller som ikke tenker at en relasjon til Jesus er aktuelt eller som ikke tenker på Jesus i det hele tatt?

Visjonen til Velkommen Hjem ble født på bakgrunn av dette spørsmålet. Vi ønsket å skape et fint og avslappet møtepunkt mellom lokale kristne i bygder og byer i Norge og familier som ikke tenker så mye på Jesus.

Vi ønsket å skape en spennende opplevelse der Jesus blir presentert via bibelhistoriefortelling med en klar appell om å invitere Jesus med seg hjem. Vi kunne i tillegg tenke oss å modellere hvordan det rent praktisk kan se ut hvis Jesus får bo hjemme hos oss - og det på en kreativ og inspirerende måte.

Teltet vi bruker ble anskaffet og ulike kontakter ble koblet på for å hjelpe til med aksjonene; Folk med teknisk kunnskap, folk med hoppeslottleker, støttepartnere, forbedere og andre med lang erfaring med evangeliseringskampanjer. Vår første tur gikk til Odda høsten 2017. Der samarbeidet vi med Frelsesarmeen i byen. Vi fikk komme på skoler og vi samlet godt med folk i teltet i helgen. Den andre turen gikk til Åseral der Den Frie Evangeliske forsamlingen og bedehuset på stedet samarbeidet om aksjonen. Her hadde vi SFO i teltet og en god del av menighetenes ukentlige barne- og ungdomsarbeid ble lagt til teltet. I helgen strømmet familier og andre til teltet i et nydelig sommervær selv om det var blitt september. Senere har vi besøkt flere steder, se gjerne tidligere arrangement og anbefalinger. Flere steder venter fremover.

Frem mot høsten 2024 gir vi familieforestillingene en ansiktsløftning med god hjelp fra dyktige animatører, skuespillere og musikere for å skape et enda bedre visuelt uttrykk. Og et tydeligere og mer målrettet innhold. I tillegg øker vi intensiteten på bønn, både før og under kampanjene.